MIKÄ MUSTA TULEE ISONA?

sunnuntai 16. elokuuta 2015

Niinkuin monet vastaavat "iso toivottavasti" niin myös minä silloin joskus.

IMG_8521 Kun olin viisivuotias, mun tulevaisuuden lemppari ammatti oli rosvo. Vanhempani rakensivat silloin meille taloa ja ukki kirjoittikin mun oven karmiin "rosvo". Tämän vaiheen muistavat varmasti mummi, ukki, iskä sekä äitini. Kun olin kymmenen vuotias, mä sanoin äitille että musta tulee isona pappi. Pappina ois niin siistiä olla.

Sen jälkeen mun päässä on pyörinyt ties mitä ammatteja. Yläasteella muistan, kuinka opo ei kysynyt multa yhtään mitä haluan tehdä. Se vaan päätti ettei musta ole esim: kokiksi. Enkä sanokkaan, että musta olis siihen hommaan ollut. Olin itsekin koko yläasteen ihan hukassa, mitä mä haluan tehdä.

Nyt yläasteen noin kuusi vuotta sitten lopettaneena ja pari numeroa ikään lisääneenä voin sanoa etten vieläkään tiedä mitä mä haluan sitten isompana tehdä. Pienempänä ajattelin, että kaksikymmentä vuotias on jo aikuinen, mutta onko sittenkään? Musta tuntuu, että oon vielä ihan lapsi ja tallaan täällä vielä ilman määränpäätä.

Oon tällä hetkellä kaupan kassalla töissä ja rakastan asiakaspalvelua ylikaiken. Musta on kiva olla ihmisten kanssa tekemisissä joka päivä, vaikka siellä onkin niitä ärsyttäviä ja tuittupäisiä asiakkaitakin mukana. Mutta jotenkin sen "paska" minkä sieltä välillä saa niskaan, sen on oppinut laittamaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja niin kuin sanottu, niitä ihania asiakkaita on onneksi huonojenkin edestä. Joten joka päivä töistä yleensä lähdetään hymyssä suin. Mutta onko se sitten sitä, mitä haluan tehdä koko elämäni? En tiedä.

Musta tuntuu, että kaikilla muilla on jo hommat hanskassa. Kaikki tietää, että miksi ne haluaa isona ja ne tekee töitä sen eteen. Kaikilla on tarkat visiot (esim:) lukio --> Yliopisto --> Lääkäri. Miltä näyttää sitten mun päässä tulevaisuuden kohdalla? Aika lailla tältä   ............     Tyhjyyttä tyhjyyden perään. Niin kuin sanoin ylempänä, tuntuu että olen vielä lapsi joka tallaa täällä vielä ilman määränpäätä.

Tän tekstin kirjoitin fiilis pohjalta, miettimättä yhtään mitä kirjoitan. 
Miten on, joko teillä on selvät sävelet vai oletteko kenties yhtä pihalla kuin minä?

18 kommenttia:

  1. Itsekin oon yhtä pihalla,mutta onneksi vielä ysiluokka alussa :'D Ja ihana tuo kuva<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks siinä on viel hetki aikaa miettiä mitä haluaa, eikä silloinkaan viel oo pakko tietää :-D Kiitos Sofia <3

      Poista
  2. Itse olen vasta lukiossa, mutta lohdutuksena sanoisin, ettet ole yksin tyhjien ajatuksiesi kanssa. Sentään olet töissä, sekin on jo paremmin kuin useilla ikäisilläsi! Minullakaan ei ole täysin selvää suunnitelmaa.

    http://chocolateye.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta tuo työ asia,pitää olla onnellinen että niitä edes on :-) Ja joo, mitä nyt jutellut kavereiden kanssa niin huomannut etten ole yksin näiden ajatusten kanssa onneksi :D

      Poista
  3. Ihan yhtä pihalla ku sinäki että no worries :'D Mielessä vaikka mitä mitä haluis tehdä, mutta ei yhtä semmosta mikä menis yli muiden! Mm. ensijoitaja, visualisti, vaateartesaani, valokuvaaja, lastenhoitaja.. Ja vois tää lista jatkua pitempäänki ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo haha, mullakin on listaa just ensihoitaja, valokuvaaja, lastenhoitaja, vaatemyyjä .. lista vois vaan jatkua. Mutta ei oo just semmosta yli muiden olevaa :D Miks tää on näin hankalaa?

      Poista
  4. Itse pääsin opiskelemaan matematiikan opettajaksi heti lukion jälkeen ja nyt syksyllä aloittaa toinen vuosi. Viihdyn yliopistossa hyvin mutta en todellakaan ole varma, olenko oikeassa paikassa. Vielä vuosi sitten opintoja aloitellessa tuntui että olisin löytänyt paikkani mutta nyt päässäni pyörii viikottain farmasian ja/tai muusikon opinnot. Saa nähdä mihin vielä tulen päätymään mutta eipä minulla ainakaan vielä ole tullut paniikkia, että nyt pitäisi heti tietää mitä tulee tekemään.
    Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa, niin minä kuin sinäkin, tullaan löytämään paikkamme. Ja hei, kaksikymppinen on todellakin vielä nuori! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on tullut parit opiskelupaikat käytyä läpi ja tiedän hyvin mistä puhut kun ei ole varma onko tämä sitä mitä haluan tehdä.
      Niin onneksi olen vielä näin nuori, ehtiihän sitä vielä montakin ammattia hankkia jos siltä tuntuu :-D

      Poista
  5. Hurjan kaunis tuo kuva! :)

    http://m-stay-fresh.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Tosi kiva tää postaus! Täällä kanssa yksi joka on vähän pihalla vielä että mitä sitä elämältä oikein haluaisi :D Ja ihana tuo kuva ♥

    fashionsituation.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi meitä tuntuu olevan muitakin :-D Kiitos paljon :)

      Poista
  7. Helpotti omia ajatuksia tämä postaus tai etten ole ajatusteni kanssa yksin. Nimittäin mullakaan ei ole hajua mitä haluaisin tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se aina vähän helpottaa, kun tietää et muillakin samoja ongelmia! Onneksi tänne on ilmottautunut muutama muukin ;-)

      Poista
  8. Voi anni, mä olen ihan yhtä hukassa kuin sinä :P Vaikka koulussa oonkin, niin en oo vielä keksinyt mitään unelma-ammattia.. Toivottavasti me kummatkin tässä matkan varrella tajutaan mihinkä halutaan tähdätä :) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eve ♥ Eiköhän me molemmat matkan varrella löydetä se meidän oma juttumme ;-)

      Poista
  9. Musta on aina kiva löytää oululaisen blogi, kun täällä itekki asustelen! :)

    Musta tuntuu taas siltä, et tiiän mitä haluan, mutten tiedä, mitä tehdä... Kuulostaa varmaan hankalalta, mut kun vaihtoehtoja on niin monia! :D Mut päivä kerrallaan, niin kyllähän sitä loppujen lopuks paikkansa löytää :)

    Picture Me

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii, oli pakko mennä kurkkaamaan sunkin blogi ;-) Ymmärrän mitä tarkoitat, mulla on monia ammatteja päässä listana.. Mut ei sitä ylitsemuiden joten en osaa noistakaan valita sitä yhtä.. :-D

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan