BT - ITSETUNNOSTA

keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

IMG_1449-tile

Jokaisella nuorella naisella(no miksei miehelläkin) on varmasti ollut joskus ulkonäköpaineita, tiedän etten ole ainoa. Varmasti jokainen on joskus katsonut itseänsä peiliin ja se peilikuva ei ole miellyttänyt.
Muistan kuinka ala-asteella oli helppoa mennä kouluun. Aamulla vetästä ekat käteen sattuvat vaatteet päälle. Hiukset vain ponnarille ja meikistä ei ollut tietoakaan. Muistatteko te?

Tiedän, etten ole ainoa joka joskus on kaivannut sitä huoletonta ala-aste aikaa. Sitä kun ei tarvinnut välittää ulkonäöstä yhtään, ei niistä vaatteista mitkä päälle puki tai miten hiukset oli. Yläasteella sitten vain itsetunto paineet nousivat, piti aamulla miettiä mitä päällensä puki yms. Siinä vaiheessa mun itsetunnon kanssa hipoiltiin pohjaa. Tiedän, että isoin syy asiaan oli koulukiusaaminen. Mua haukuttiin ja mun vaatteita haukuttiin. En ole oikeastaan koskaan tajunnut miksi ihmiset haukkuvat toisen vaatteita? Saavatko he siitä jotain tunnetta, että he ovat parempia?

Siinä vaiheessa meikit tulivat kuvaan ja niillä sai helposti korjattua ihon virheitä. Ja itsetuntohan nousi jonkun verran. Kumminkin se poljettiin siellä koulussa joka päivä maahan.. Näin vanhempana en tajua itseäni, miks ihmeessä olen välittänyt muitten ihmisten haukuista ja mielipiteistä? Jokainen meistä on erinlainen ja mä olen hyvä juuri tälläisenä. Näin vanhempana, mä nautin päivistä ilman meikkiä tai hiusten laittoa. 

Yläasteen jälkeen aloin nauttia liikunnasta, en siinä mielessä että haluaisin kroppaani muuttaa tai laihduttaa. Vaan siitä tunteesta mikä tulee liikunnan jälkeen. Kun on taas jaksanut juosta pidempään tai jaksanut tehdä koko jalkatreenin. Mä en ole koskaan ollut mitenkään laiha, enkä mä sitä haluaisikaan. Enkä ole ikinä ajatellutkaan itsestäni niin että olen läski, mä olen normaalipainoinen. Ja olen ylpeä siitä. Mä tiedän, että on olemassa ihmisiä jotka ovat alipainoisia vaikka eivät sitä haluaisi ja kamppailevat joka päivä siitä että pari kiloa tulisi lisää.

Mutta mä olen oppinut rakastamaan itseäni semmoisena kuin olen. Olen oppinut, että jokainen ihminen on erilainen ja erilaisuus on rikkaus. Sä olet juuri omana itsenäsi juuri täydellinen noin. Sä et luultavasti tule aina miellyttämään jokaista, mutta miksi tuhlata yksi elämä itsensä vihaamiseen? Kun sen voi käyttää omaa kroppaansa rakastamiseen ja sen hyväksymiseen ja tätä kautta elää elämäänsä täysillä. Katumatta yhtäkään hetkeä♥

Muiden tiimiläisten itsetunnosta voitte lukea linkeistä. Annika, Satu, Jenni & Sofia




15 kommenttia:

  1. Voiko se oikeinkirjoitus olla noin vaikeaa? Yhdyssanat on opetettu jo ala-asteella. Ja erilainen ei ole eriNlainen. Huoh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentisa, yritin korjata virheet jotka itse näin. Ja joo kyllä se voi olla jos on lukihäiriö :-)

      Poista
    2. Hei! Oletko olevasi joku kielimaisteri? Ajattele,mitä vastailet täällä!

      Poista
    3. Hei Anni! Tuon ensimmäisen kommentin lähettäjää minä "kovistelin" Varmaan joku koulukiusaaja...ja takertuu yhdysanoihin kun ei muuten voi kiusata...

      Poista
    4. Piti olla yhdyssanoihin...

      Poista
  2. "Mutta mä olen oppinut rakastamaan itseäni semmoisena kuin olen. Olen oppinut, että jokainen ihminen on erinlainen ja erinlaisuus on rikkaus. Sä olet juuri omana itsenäsi juuri täydellinen noin. Sä et luultavasti tule aina miellyttämään jokaista, mutta miksi tuhlata yksi elämä itsensä vihaamiseen? Kun sen voi käyttää omaa kroppaansa rakastamiseen ja sen hyväksymiseen ja tätä kautta elää elämäänsä täysillä. Katumatta yhtäkään hetkeä♥"

    Toi viimeinen tekstin osio jotenkin osui ja upposi! Ihana teksti Anni ja rohkeasti kerroit sun koulukiusaamisesta, rohkea olet♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentista Jenni!♥

      Poista
  3. Ihanasti kirjotettu ♥

    VastaaPoista
  4. Ihan älyttömän hyvin kirjoitettu♥ Sulla on muutenkin ihanan yksinkertainen blogi!

    VastaaPoista
  5. Kauniisti kirjoitettu teksti!! Olen aivan samaa mieltä siinä että itse kaipaan kovasti niitä ala-asteen aikoja kun ei tarvinnut stressata eikä välittää mistään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Essi! :-) Totta, sai elää niin sanottua huoletonta elämää :)

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan